Sortiment techniky

AVANT E série

První E-nakladač nabízející Li-Ion technologii.
Kompaktní kloubový E-nakladač s velkým potenciálem
Jednoduchý na ovládání a bezpečný na práci
Baterie na bázi olova nebo Li-ION technologie.
Permanentní pohon 4x4 pro náročné použití
Viceúčelový - velký rozsah přídavných nářadí
AVE
AvantElektro
dsc_2717-scaled
EAV
Popis

Popis

Modelová řada E je nová modelová řada nakladačů Avant, využívající pohon na elektrickou energii. Elektrická energie je akumulována v bateriích – a to v olověných nebo Li-Ion článcích. Vývoj elektrických nakladačů Avant sahá již do roku 2005, kdy Avant vyrobil první Avant 500-E. V té době však ještě nebyla technologie baterií připravena na provoz nakladačů a tak s dalším vývojem musel Avant počkat. V roce 2017 tak Avant dokončil vývoj plně elektrického nakladače. Jako první uvedl v roce 2016 na trh nakladač s Li-Ion technologií. Elektrický pohon je z pohledu ekonomiky a životního prostředí velice výhodný. Pokud k tomu vezmeme v potaz nulové emise a minimální hluk při práci, jsou pak nakladače Avant velice vhodní pomocníci v uzavřených prostorách, u zvířat, v demolicích atp. 

Motory jsou použité vždy dva a to stejnosměrné. Jeden motor pohání pojezdové čerpadlo, druhý elektromotor pohání zubové čerpadlo pracovní hydrauliky. Výkonově jsme pak v součtu na 11,5 kW u modelu E5 a 13,8 kW u modelu E6.   

Baterie / nabíjení – u modelu E5 jsou použity baterie s olověnými články, model E6 má již baterie s technologií Li-Ion. Baterie Li-Ion mohou pracovat 2500 cyklů. Výdrž této baterie se pohybuje okolo 5 hodin na jedno nabití. Nabíjecí čas je závislý na příkonu nabíjecího zdroje. S nabíjecím příkonem 400V/32A je baterie na 100 procentech za jednu hodinu. Z 20 procent na 80 procent je schopna se nabít za 40 minut. Při příkonu 220V/16A je nabíjecí čas 6,5 hodiny na 100 procent. Baterie vyvíjí Avant ve spolupráci s finskou firmou VALMET.

Prostupnost – stálý pohon na všechna čtyři kola zaručuje dokonalý přenos síly a optimální možnosti pohybu v terénu. I bez uzávěrky diferenciálu je trakce vynikající. Plná uzávěrka je příplatková výbava. 

Pojezd – pojezd modelové řady E je řešen jako bezestupňový hydrostatický pohon. Již toto je zárukou velké tažní síly a vysoké citlivosti při ovládání. Princip a provedení tohoto pojezdu je převzatý z velkých kolových nakladačů. Modely řady E jsou jednorychlostní. 

Přídavná hydraulika modelové řady E je velice výkonná a hlavně srovnatelná s velikostí stroje. Přídavná hydraulika slouží k pohonu aktivních nářadí jako jsou frézy na sníh, zametače apod. Velikost průtoku oleje v přídavné hydraulice je dáno otáčkami motoru. To znamená, že maximální výkon přídavné hydrauliky je při maximálních otáčkách elektrického motoru. A díky nezávislému ovládání hydrostatického pojezdu jsme i při maximálních otáčkách schopni pohybovat nakladačem v rychlosti v řádech metrů za hodinu. Díky tomuto unikátnímu řešení obsluha dokáže přizpůsobit aktuální rychlost například velikosti sněhové pokrývky a pod. V případě potřeby ubere rychlost a nebo naopak přidá. A toto vše bez jakýchkoliv škrcení průtoku či brzdění stroje.

Pracoviště obsluhy – všechny ovládací prvky jsou umístěny s ohledem na ergonomii práce. Ve standardu je rameno ovládané joystikem, na přání lze na joystiku ovládat i třetí funkci – přídavnou hydrauliku. Výborná je také viditelnost na nářadí po celou dobu zdvihu. Servořízení s posilovačem zvyšuje manévrovatelnost.  

Pevný kloub – jež se umí natáčet pouze podle svislé osy, zaručuje stabilitu stroje. Zadní část má díky nízko uloženému těžišti obrovský klopný úhel, a právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část. Díky tomuto je Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.


Bezpečnost

Důmyslná konstrukce kloubu nakladačů Avant, kde řidič sedí na předním rámu před kloubem a má dokonalý výhled na příslušenství a pracovní plochu, znamená nízké těžiště stroje, což je důležitý faktor stability. Avant velice stabilní nakladač, i když je kloubem řízený.

Také pevný kloub, který neumožní výkyv přední části rámu vůči zadní, zvyšuje stabilitu nakladače ve všech situacích. A právě díky kloubu jež neumožňuje boční natáčení přenášíme tuto boční stabilitu i na přední část.
Pevný kloub zaručí též nejlepší možnou trakci díky pokročilému systému 4×4.

Všechny nakladače Avant jsou standardně vybaveny otevřenou kabinou s certifikací ROPS/FOPS. Na přání zákazníka lze nakladač dovybavit polokabinou L. 

 
 


Teleskopické rameno

Zatímco jsou nakladače Avant vyráběny co nekompaktnější, dosah a výška zdvihu tím netrpí. 

Teleskopické rameno umožňuje pracovat s velice kompaktním nakladačem, který má ale velký dosah a zvedací kapacitu. Se zasunutým teleskopickým ramenem je možno zvedat těžší břemena, s plně vytěženým teleskopickým ramenem nemá síla dosah obdobu. 

V mnoha případech je možné naložit přívěs jen z jedné strany díky vysunutí teleskopického ramene a přitom mít vynikající přehled o stroji a práci. 

 


Univerzální

Přídavná zařízení na nakladače Avant byla navržena tak, aby byla rovnocennou součástí nakladačů Avant. Maximální efektivity práce lze dosáhnout jen tehdy, když je vynikající stroj vybaven přídavnými zařízeními, která jsou speciálně navržena pro daný stroj. Rozměry, výkon pomocné hydrauliky a další vlastnosti nakladače Avant jsou v dokonalé rovnováze s příslušenstvím. 

Nakladače a příslušenství Avant byly navrženy pro celoroční použití. Široká škála doplňků jako jsou různá kabiny, přídavní světlomety, systém ovládání příslušenství Opticontrol .. spolu s nejnovějšími technickými řešeními činí použití nakladače Avant stejně pohodlné za každého počasí. 

Hydraulický systém propojení nářadí Multikonect zaručuje snadné a čisté připojení a odpojení v jakékoliv situaci jediným pohybem ruky. Lze toto provést jak při běžícím motoru a natlakovaném systému, tak i v teplotách pod bodem mrazu. Mechanismus nedovoluje připojit hydrauliku nesprávným způsobem.

 
 


Avant 4x4

Všechny kloubové nakladače Avant jsou vybaveny systémem hydrostatického pohonu. Na každém kole je umístěn kolový hnací hydromotor. Okruh pojezdové hydrauliky je vybaven ventily, pomocí kterých lze řídit trakci v různých situacích. Aby se zabránilo otisknutí pneumatik na měkkých a citlivých površích při zatáčení, smýkání kol při průjezdu zatáčení, umožňuje systém pojezdu kolům nakladače odvalovat se na levé a pravé straně rozdílnou rychlostí. To také snižuje opotřebení pneumatik na tvrdém povrchu.

Ventily v okruhu pojezdu fungují zároveň i jako uzávěrka diferenciálu 4×4 (Antislip) a vyrovnávají průtok mezi levou a pravou staranou, čímž výrazně zlepšují trakci na kluzkém a nerovném povrchu.

 

Technická data

 

AVANT e5

Avant e6

Typ baterie

AGM

Lithium - iontová

Výkon

13,6 kWh

13,8 kWh

Palivo

Elektrický

Elektrický

Chlazení

 

 

Elektrostart

ANO

ANO

Pojezd

Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol

Čtyři hydromotory přímo na nábojích kol

Čerpadlo pojezdu

1 pojezdové čerpadlo 69 litrů/min; 280 bar

1 pojezdové čerpadlo 69 litrů/min; 280 bar

Čerpadlo přídavné hydrauliky

1 čerpadlo 30 litrů/min

1 čerpadlo 30 litrů/min

Maximální tažná síla

 

 

Pojezdová rychlost

10 km/hod

10 km/hod

Maximální zdvihací síla / výška zdvihu

1 350 kg / 2,79 m

1 350 kg / 2,79 m

Šířka stroje

1 030 - 1 420 mm

1 030 - 1 420 mm

Výška stroje

1 985 mm (standard. pneu)

1 985 mm (standard. pneu)

Délka stroje

2 570 mm

2 570 mm

Pneumatiky

23 x 10,5 - 12 travní, nebo šípový profil

23 x 10,5 - 12 travní, nebo šípový profil

Hmotnost

1 640 kg

1 400 kg

Šířka stroje Avant E

Pneumatiky

šířka

27 x 8.50 - 15 šípový profil *,***

1 030 mm

23 x 8.50 -12 šípový nebo travní profil

1 080 mm

23 x 10.50 - 12 šípový nebo travní profil

1 130 mm

26 x 12.00 - 12 šípový nebo travní profil

1 290 mm

320 x 60 - 12 šípový profil

1 290 mm

26,5 x 14 - 12 travní profil **

1 420 mm

* větší kola zvýší celkovou výšku stroju o 30 mm

** vyžadují se distanční podložky 40 mm na nábojích kol

*** s komunální sadou je stroj široký 1 090 mm

 

Odběr newsletteru

Přihlaste se k odběru našich e-mailových novinek.
Souhlasím se zásadami:
Zásady ochrany osobních údajů

Kontakt Česko

Kontakt Slovensko